Pearls in the sand

Pearls in the sand

Friday 13 August 2010

Izinkan aku Ya Allah....

izinkan aku Ya Allah...
meratap kasihMu yang agung, kerna aku tersedar dari lenaku yang panjang
tentang kasih duniawi yang hanya menyesakkan;
demi sesungguhnya aku tidak lagi redha dengan esak tangisku
yang hanya menyelimuti kesakitan nikmat sementara,
sedang dosaku ditangisi dan dibenci para malaikat;
kerna aku terlalu ingin Ya Rabbi,
menghangatkan nafas dinginku pada kerinduan sujud padaMu
yang dengan kehinaanku menyeret sisa-sisa waktu yang selalu kualpakan janjiMu
bahawa aku akan kembali menghadapMu
....apa yang ingin kubentangkan di hadapanMu....
hanya helaan nafas yang tidak bersyukur padaMu

izinkan aku Ya Allah...
memeluk cintaMu yang agung, kerna aku ingin jaga dari tidurku
yang kian membelai aku dalam mimpi2 yang tiada kesudahan;
demi sesungguhnya aku tidak lagi sudi mendambakan hatiku
pada kesudahan pesona dunia yang tiada berpenghujung,
sedang ingkarku didakap oleh syaitan2 yang Kau laknati:
Sungguh Ya Rabbi....aku hanya ingin lemas
dalam kelelahan mencari redha dan rahmatMu...
bahawa aku sudah terlalu cukup menghamburkan airmata
untuk dunia dan isinya
...apa yang ingin kubawa kepadaMu.....
...apa yang tinggal lagi untukku....

izinkan aku Ya Allah...
izinkan aku...
menangisi hanya untuk dosaku...
menangisi hanya kerana aku rindu padaMu....

No comments: